Cosmopolitan til en city-pige

Jeg elsker cocktails. Gerne af den syrlige slags med noget gin i. Jeg drikker dem dog sjældent, når jeg er hjemme. Indtil for nylig, hvor jeg fyldte år og besluttede, at det skulle fejres med en Cosmopolitan. For det er festligt og det er en rigtig city-pige-drink. Og jeg er en vaskeægte city-pige (og festlig, når jeg selv skal sige det :-)). Siden fødselsdagen har jeg lavet drinken flere gange, og endda fået Franskmanden til at lave den til mig også, så nu vil jeg byde dig på en skøn, pink pige-cocktail.

4 cl. vodka
2 cl. cointreau
1 cl. friskpresset lime
2 cl. tranebærjuice
Knust is

Knus isen, jeg bruger en fantastisk is-knuser gadget på min food processor, og bland den med de øvrige ingredienser. Ryst det godt sammen og hæld drinken over på cocktailglas, mens du sier isen fra. Velbekomme.

Ikke et rigtigt cocktailglas, men et merchandise-glas købt i Sex & The City-butikken i New York er vel også ok? Når nu det er en cosmopolitan …

Dette indlæg blev udgivet i Drinks og drikke. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

