Et råt møde

Jeg har aldrig spist rå mad. Altså den slags, der på godt dansk hedder ‘raw food’. Jeg har læst om fænomenet og dets mange herligheder, men jeg kunne aldrig blive en ‘raw foodie’. Jeg foretrækker varm mad frem for kold, elsker en god bøf og kan ikke leve uden min morgenkaffe. Men det betyder ikke, at jeg ikke er nysgerrig – jeg har længe haft lyst til at finde ud af, hvad det der ‘raw food’ er for noget. Måske prøve den forholdsvis nyåbnede Rawsum i mit neighbourhood. Men inden jeg nåede så langt, var der Pinsekarneval i Fælledparken, og mellem ølboder og festlige samba-indslag fandt jeg en raw food-bod, der havde pizza på menuen. Det måtte jeg prøve! Og høre mere om, for hvordan laver man en pizzabund uden brug af varme? Det gør man så ved at lave en speciel dej, smøre et tyndt lag ud på en plade og via en dehydrator trække vandet ud. Jeg synes, det virker lidt kunstigt og en noget omstændig proces. Men det smagte rigtig godt, og jeg følte mig super sund bagefter. Så det er nok ikke sidste gang, jeg prøver rå mad – men jeg dropper altså ikke de grillstegte bøffer.

Dette indlæg blev udgivet i Un peu de tout. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

