Bolsjerødbeder – say what?

Tillad mig at udstille min kulinariske uvidenhed – men er jeg den eneste, der ikke har hørt om bolsjerødbeder? Jeg kiggede noget, da jeg i sidste uge hentede min grøntsagskasse og fandt fem bolsjerødbeder blandt de ellers så velkendte tomater, squash og aubergine. Ikke at jeg sådan lige kunne identificere dem selv, det måtte jeg have lidt hjælp fra den søde værtinde på Famo Metro til. “De er gode marinerede”, fortalte hun, “og så ser de rigtig festlige ud – de er bolsjestribede.

Og det havde hun jo ret i – at de ser festlige ud. Jeg søgte lidt frem og tilbage på nettet og fandt frem til en opskrift hos Frøken Uldbjerg med bagte rodfrugter med bolsjerødbeder. Min version blev en blanding af bolsjerødbeder, fennikel (som også var i grøntsagskassen) og gulerødder. Jeg serverede den sammen med lammefrikadeller og det smagte herligt.

Dette indlæg blev udgivet i Grønt og godt, Opskrifter. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

