Fyldte peberfrugter fra River Cottage

Jeg er altid på udkig efter nye og spændende retter, jeg kan forkæle ganen med. Og jeg er vild med at se madprogrammer på tv, så det er tit den måde, jeg finder inspiration på. Ligesom med denne opskrift på fyldte peberfrugter, som jeg fik lyst til at prøve efter at have set Mad fra River Cottage på DR2.

fyldte peberfrugter, river cottage, bønner i peberfrugt, peberfrugt i ovn

Du skal bruge:
4 snackpebre
5 forårsløg
2 fed hvidløg
3 tomater
Ca. 250 hvide bønner
5 spsk. kogte linser – kan udelades eller erstattes med andre bønner, kikærter el. lign.
½ tsk kommen
1 bundt koriander
1 tsk paprika
1 frisk chili

Hak og svits forårsløg og hvidløg i rapsolie til de bliver bløde. Skær tomaterne i halve og riv dem på et rivejern direkte hen over løgene. På den måde får du nemt tomatkød og -saft med uden skindet – og uden at skulle bøvle med at skolde og pille tomaterne. Lad det simre i et par minutter og tilsæt så bønner og linser. Mas nogle af bønner ud, så de bliver lidt smattede i det, men kun nogle af dem, lad de fleste forblive hele. Hak koriander og chilien og kom det i og tilsæt tilsidst paprika og kommen. Varm det hurtigt i gennem og fyld det så i peberfrugterne. Bag dem ved ca. 180 grader i en halv times tid.

Som altid, så kan jeg ikke holde mig 100 % til en opskrift, så det her er min version. Den originale opskrift fra River Cottage finder du her. Hugh og hans crew fylder nogle stærke chilier i stedet for peberfrugter, så for at få den spicy smag frem har jeg tilsat frisk chili. Plus ændret lidt andre småting.

Velbekomme!

Dette indlæg blev udgivet i Grønt og godt, Opskrifter, Spicy food. Bogmærk permalinket.

2 svar til Fyldte peberfrugter fra River Cottage

  1. Mums, det ser godt ud! Og så passer det jo perfekt, hvis man skal have bugt med slatne grøntsager fra køleskabet

Skriv et svar

