Hvis man kunne spise med øjnene …

Når jeg er ude at rejse, elsker jeg at besøge de lokale markeder. Det er sjovt at gå på opdagelse i de mange spændende produkter og fødevarer, man kan finde. Jeg får bare lyst til at fylde indkøbskurven med alle de friske, lækre råvarer og så ellers gå i køkkenet. Så da jeg sidst var i London, måtte jeg selvfølgelig en tur forbi Borough Market. Desværre havde jeg ikke adgang til køkkenfaciliteter, så det måtte blive ved duftene og de indtryk, jeg fangede med kameraet.
Mere kål på Borough Market

Sprøde kålhoveder – en fusion mellem hvid og rød, ser det ud til.

Tomater på Borough Market

Saftige tomater i alverdens farver – hvem får lyst til tomat- og mozzarellasalat?

Find vej på Borough Market II

Hvis man farer vild i dufte- og synsorgiet.

Kål på Borough Market

Kål igen – men det ser altså bare så godt ud – og kål er jo blevet trendy.

Marengs på Borough Market

Et bjerg af marengs til den søde tand … eller de søde tænder.

Paella på Borough Market

Endelig noget, der kunne spises på stedet: Spansk paella med skaldyr.

Brød på Borough Market

Men vi sprang nu alligevel paellaen over og gik all in på brød. Vi købte et lækkert, nybagt brød fra bagerboden og et dejligt stykke camembert fra boden med fransk ost. Og så stod den på picnic i den nærmeste park – simpelt, men utroligt lækkert. Så lækkert at jeg glemte kameraet og bare nød maden.

Dette indlæg blev udgivet i Appetitvækkende råvarer, Inspiration, London, Mad på rejsen, Markedsdage. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

