Spicy æblesalat – lækker til pulled pork

Jeg fik for nylig pulled pork på Jamie Olivers restaurant Barbecoa i London, og det var så fantastisk en smagsoplevelse – en skøn røget smag med en barbecuesauce, der var tilpas sød og krydret. Jeg ville prøve at se, om jeg ikke kunne genskabe lidt af magien, da jeg kom hjem, til trods for at Barbecoa tilbereder deres pulled pork i en Texas pit smoker. Den slags udstyr har jeg ikke lige ved hånden her i min Østerbro-lejlighed, men jeg fandt en lækker opskrift hos Søren ovre på GASTROmad, som jeg har lavet flere gange nu, og den kan jeg varmt anbefale.

Jeg har (endnu) ikke udviklet min egen version af pulled pork – Sørens fungerer bare super godt – men til gengæld spiser jeg den gerne med denne spicy æblesalat. Det er en helt enkelt salat, der blander stærke, søde og sure smagsnuancer, og de friske æbler giver et godt modspil til den lidt tunge, kødfulde smag fra grisen.

æbler, ingefær, chili, granatæble, granatæblekerner, æblesalat

Du skal bruge:
4 æbler skåret i tern eller tynde skiver
Ca. 1 spsk granatæblekerner (se tip til, hvordan du får kernerne ud her)
½ frisk rød chili i tern – inkl. kerner, hvis du vil have den ekstra hot
1 stykke ingefær, ca. 5 cm, skåret i tern.
Saften fra ½ citron

Bland alle ingredienser sammen lige inden du serverer, så æblerne ikke når at tage for meget farve af granatæblekernene. Og det er simpelthen det hele. Velbekomme.

Dette indlæg blev udgivet i Inspiration, London, Mad på rejsen, Middag, Opskrifter, Salater, Spicy food, Svinekød. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

