Gulerodssuppe med chili og ingefær

Suppe er den type af mad, jeg altid tyer til, når jeg skal have noget lækkert, og jeg samtidig ikke har så meget tid til at forberede maden. Supper som denne her skal nemlig mest bare stå og passe sig selv, når først alle ingredienserne er i gryden. Med denne suppe får man en skøn blanding af det søde fra gulerødder og søde kartofler og den skarpe og stærke smag fra chili og ingefær. Jeg har her brugt tørret ingefær, men du kan sagtens bruge frisk, hvis du har det på lager.

gulerodssuppe, suppe, gulerødder, chili, ingefær

Det skal du bruge:
2 fed hvidløg
½ frisk chili
5 gulerødder skåret i tern
3 søde kartofler skåret i tern
1 lille løg
1 liter grøntsagsbouillon
1 spsk tørret ingefær

Hak hvidløg og chili fint og svits dem et par minutter i olie. Tilsæt gulerødder, søde kartofler og løg og hæld bouillonen over. Sørg for at grøntsagerne er dækket af væsken – måske skal du bruge lidt mere end en liter, måske lidt mindre. Kom den tørrede ingefær i og lad det simre for lavt blus til grøntsagerne er møre, ca. 30 minutter. Blend herefter suppen – jeg bruger som regel en stavblender – og varm den hurtigt igennem inden servering. Suppen er enkel og lækker som den er, men skal den have lidt ekstra, så kan man toppe suppen med lidt stegte bacontern.

Dette indlæg blev udgivet i Grønt og godt, Middag, Nem mad i en fart, Opskrifter, Spicy food, Suppe. Bogmærk permalinket.

Et svar til Gulerodssuppe med chili og ingefær

  1. Pingback: Ærtesuppe med asparges-topping | Montiels Mad

Skriv en kommentar